Pagina's

dinsdag 21 februari 2012

Blauwe reigers: Een blauwtje gelopen...

Op 24 januari kreeg ik al berichten over blauwe reigers die aan het baltsen waren.
Nu bijna een maand later had ik zo een vermoeden dat er al wel eens wat meer activiteit in de reigerkolonie zou kunnen zitten.
De blauwe reiger broed meestal in kolonies, maar soms worden er in rietvelden wel eens alleen broedende blauwe reigers aangetroffen. In Yerseke is er een blauwe reiger kolonie, er is echter één maar aan deze kolonie: Hij bevind zich op de begraafplaats...

Een bezoek aan deze kolonie zorgde dan ook voor dubbele gevoelens. Mijn gedachten gingen uit naar dierbaren van familie, vrienden en bekenden die hier hun laatste rustplaats hebben gevonden.

Bij mijn bezoek was er een hovenier druk aan het werk. Of het hierdoor kwam weet ik niet maar er waren geen blauwe reigers te zien.
Hier één van de bomen met de op het zicht nog onbezette nesten van de blauwe reiger.

Er heerste rust....

Na mijn bezoekje aan de reigerkolonie ben ik nog even door de Yerseke Moer gereden. Daar was wel een blauwe reiger te vinden. Na hem een poosje vissend te hebben gadegeslagen vond de reiger het tijd om er eens vandoor te gaan. Je ziet aan de houding van de reiger dat hij op het punt staat weg te vliegen. 

Wat later op de middag was er erg mooi licht.
Bedankt meerkoeten dat jullie even je beste beentje(en teentje) voor hebben gezet om deze foto mogelijk te maken.

De laatste foto heeft een gouden randje: Een tafeleend op korte afstand is al erg leuk, en dan nog eens in mooi tegenlicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten