Pagina's

dinsdag 27 maart 2012

Mist, kikkers en klimoefeningen.


Dit soort beelden waren afgelopen dagen bijna iedere ochtend te zien. Grondmist en de zon die de mist al snel op laat lossen.

Afgelopen zaterdag ben ik vroeg op stap gegaan. Het was gewoon druk in de Yerseke Moer met fotografen. En terecht, het was een schitterende ochtend. Leuk om m'n eerste zingende blauwborst weer gezien te hebben. Ik ben ook nog druk op zoek geweest naar de kleine plevier maar deze heb ik nog niet kunnen vinden.

De tureluurs beginnen ook steeds meer hun territoria in te nemen in de moer. Ik heb nog geen territorium gevechten gezien, maar dat zal niet lang meer duren. 


De meeste grutto's zijn al wel volop hun territorium aan het verdedigen. Deze grutto nam het er even van en gaf zijn verenpak een goede poetsbeurt.

Mocht mijn determinatie niet goed zijn dan hoor ik het graag, maar volgens mij zijn het heikikkers. Het kikkerde in ieder geval lekker tussen hun.
Heikikkerde en zijkikkerde, hij kikkerde op zij, horen wij niet op de hei? 
Wijkikkeren, en hei? Doe wij maar wei!

Klimmen en klauteren. Vorige week een middagje klimtechnieken geoefend, leerzaam!  Straks beginnen de controles weer van de nesten dan kunnen we het geleerde in de praktijk brengen.

Zie ik daar een boomklever?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten